آشپزی های من

آشپزی های من

کلبه آشپزی
آشپزی های من

آشپزی های من

کلبه آشپزی

کاچی سنتی خوشمزه


       


                   


سلام دوستان میخوام اگه خدا یاری کنه تمام آشپزی های خودمو با تمام نکات آموزنده برای دوستان  به نمایش بگذارم البته آشپز حرفه ایی نیستم اما بخاطر علاقه زیادی که به آشپزی داشتم از سن 7 یا 8 سالگی با تشویق مادر بزرگم از طرف پدری از همون کوچکی  شروع کردم کنار مادر بزرگم آشپزی کردن واز این کار بسیار هم لذت میبردم خدا بیامرزه مامان بزرگ جونم را

 . انشاالله همنشین خانم فاطمه زهرا (ص ) باشد روحش شاد ویادش همیشه گرامی باد ...


امروز میخوام طرز تهیه کاچی سنتی که یکی از اصیل ترین دسر های ایرانی  هست را آموزش بدم . کاچی را به روشهای مختلفی در کشورمون  درست میکنند  هر کس به سلیقه خودش . من این کاچی را خیلی دوست دارم هم ساده است هم سریع اماده میشه .


         مواد لازم 


برای سرو ٥ عدد بستنی خوری 

  • آرد برنج ٥ ق سوپخوری پر
  • شکر یک لیوان پر باز بستگی به خودتون داره و میزان آرد برنجی که مصرف میکنید.
  • کره ١٠٠ گرم
  • گلاب ٢ ق
  • عرق هل ٢
  • زعفران به مقدار لازم که من اینجا از پودر آن نصف ق چ خوری استفاده کردم.


  • طرز تهیه کاچی


اول کره را درون قابلمه می ریزیم بعد آرد برنج را کمی تفت میدهیم تا طلایی شود. سپس دو تا سه لیوان آب داخل مواد میریزیم و هم میزنیم. نباید از هم زدن دست بردارید وگرنه موادتان گلوله می شود.

در همین حال شکر و  عرق هل و گلاب زعفران را هم مخلوط میکنیم تا وقتی که کاچی مون نرم ویکدست بشه وقتی مانند فرنی شد زیر شعله را خاموش میکنیم و در ظرف میکشیم. نوش جان

نظرات 2 + ارسال نظر
نادم یکشنبه 22 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 07:58 ب.ظ http://aziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiizam.blogsky.com

مــعـلـم مـوضـوع انـشـا داد :وقـتی بـزرگ شـدیـد می خـواهیـد چـه کاره شویـد ؟کـــودکـــــ ســـرطــانــی نــوشــت :مــن بـــزرگــــــــــ نـــخواهـــم شــــد . . . !

در جست و جوی محبت و خوشبختی ، زمانی برای تلف کردن وجود ندارد.

نادم یکشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:18 ب.ظ http://aziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiizam.blogsky.com/

مــعـلـم مـوضـوع انـشـا داد :وقـتی بـزرگ شـدیـد می خـواهیـد چـه کاره شویـد ؟کـــودکـــــ ســـرطــانــی نــوشــت :مــن بـــزرگــــــــــ نـــخواهـــم شــــد . . . !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد