آشپزی های من

آشپزی های من

کلبه آشپزی
آشپزی های من

آشپزی های من

کلبه آشپزی

طرز تهیه کیک با فر دست ساز


امروز میخوام یک روش خیلی خوب ومفیدی را بهتون آموزش بدم .برای کسانی که فر در دسترسشون نیست .  من خودم خیلی سالها پیش که فر نداشتم کلی با این روش کیک پختم و غذاهایی که با فر طبخ می شد را انجام دادم.

برای یک فر خوب خونگی با روشی آسان و سریع ادامه میدیم.

یک قابلمه بزرک احتیاج  داریدکه حتما جنس آن روحی (روی ) باشه وگود هم باشه.

دوتا آجر آب نخورده دست اول (خام ) بله آجر از اونهایی که بناها باهاش خونه میساختند!

قبل از هرچیز  قالب کیک تان را روی آجرها تو ی قابلمه  اندازه کنید ببینید زیرش صاف هست یا ببینید  درب قابلمه  بسته میشه یا نه با وجود آجر و قالب درب محکم میشه.

بعد مقداری فویل احتیاج داریم تا آجرها را داخلش بپیچیم فویلها را صاف به دور آجر کشیده و مراقب باشید جای بازی نمونه که کیک آلوده شودبعد که تمام نکات ایمنی را خوب رعایت کردید. زیر ظرف را روشن  کنید. ولی زیرش زیاد  نباید باشه در حد متوسط وقتی خوب داغ شد که من معمولا نیم ساعت  اول را شعله را زیاد میکنم که ظرف و سنگهای فویل کشیده خوب داغ شوند.

سپس مواد کیک تان را آماده کنید  ودر قالب بریزید بعد درب قابلمه را میتونید باز کنید . قالب را بگذارید  وسریع درب را ببندید  بعد از 45 الی 50 دقیقه  درب فر دستی را بر میداری یه نگاهی میکنی  ته چوب کبریت را داخل کیک فرو کنید اگر مواد به چوب کبریت چسبیده بود یعنی هنوز کیک شما مدت زمانی بیشتر میخواد پس درب فر را میبندید تا ده دقیقه دیگر واما اگر مواد به چوب کبریت نچسبید یعنی شما موفق شدید در عرض 45 دقیقه یک کیک خوب و پوکی تحویل بگیرید.

نکته:  آجرها را صاف بچینید تو قابلمه که وقتی حسابی داغ شد کارتون چند برابر نشه واینکه قالب رو میخواهید بزارید روش باید تراز باشه که کیک یکوری نشه.

اینجا یه کیک که  با  پودر کیک آماده استفاده کردم میزارم  چون اصلا وقت اینکه مواد اولیه را آماده کنم را نداشتم .

پس یک بسته پودر کیک به روش ودستور خودش درست کردم .




  • مواد لازم


پودر کیک یک بسته   طعم دلخواه من اینجا کاکائو ونسکافه گرفتم ولی برای شما که اولین باره  با طعم وانیلی پرتغالی عالیه

نصف لیوان روغن که من از  کره استفاده کردم.

شیر سه چهارم لیوان

تخم مرغ سه عدد

طرز تهیه روغن وشیر و تخم مرغ را با همزن برقی حسابی بزنید تا مواد کرم رنگ وپف آلود بشه سپس پودر کیک آماده که همه چی داخلش هست را به مواد اضافه میکنیم وقتی مواد خوب ترکیب شد درون قالب  انتخابی را که از قبل چرب کرده بودیم  میریزیم و 45  یا 50 دقیقه صبر میکنیم تا پخته بشه  . از فر در می آوریم ومیزارم خنک بشه وقتی کیک خنک شد از قالب جدا میکنیم .



طرز تهیه کاکائو برای روی کیک


شیر نصف استکان

شکر 4 الی 5 ق غذا خوری

نشاسته ذرت نصف ق غذا خوری

آرد یک ق غ خوری

پودر کاکائو 2 ق غ

همه مواد را با هم مخلوط میکنیم روی شعله قرار داده تا مواد مثل فرنی بشه بعد که آماده شد روی کیک میدهیم وبا میوه دلخواه  تزئین میکنیم .

 

 

 

ژله بستنی رولتی




                        



                     

 


  • 3/4 لیوان بستنی 
  • یک بسته پودر ژله  رنگی 
  • یک لیوان آب جوش 

 

بستنی وانیلی را در هوای آشپزخانه بیرون از فریزر میگذاریم تا کمی نرم شود 

یک بسته پودر زله را با آب جوش حل میکنیم  به روش بن ماری (روی بخار آب ) یا در ماکرویو یک دقیقه میگذاریم تا حل شود 

وقتی پودر ژله در آب جوش حل شد  بستنی را در یک ظرف ریخته خوب هم میزنیم تا نرم شود وسپس داخل مایه ژله حل شده میریزیم وهم میزنیم.




طرز تهیه ژله رولتی



اگر بخواهید یک رنگ باشه یک بسته درست کنید و اگر هم نه میتونید مراحل را همانطور که توضیح دادم مرحله به مرحله رنگهای مختلف را درست کنید. فقط باید در یک سینی مستطیلی که معمولا تو هر خونه ایی یکیش پیدا میشه از همون سینی هایی که قنادی ها شیرینی آماده چیندن و میخریم با خودمون می یاریم خونه، اونها چون لبه داره خیلی مناسبه برای رول کردن ژله.

خوب ته سینی را یک کیسه فریزر پهن میکنیم باید از وسط قیچی کنید که سرتا سر سینی را بپوشاند. قبل از اینکه کیسه فریزر را ته سینی بذاریم کمی با آب خیس میکنیم بعد کیسه فریزر را در سینی میگذاریم و مواد ژله بستنی آماده را درون سینی ریخته و بلافاصله در یخچال جای مناسب که صاف باشه که مواد یک جاش بیشتر کمتر نباشه همه مواد به مساوی درون سینی پهن باشه یذاریم و 45 دقیقه زمان دهید تا بسته شود.


 

                                         


بعد از 45 دقیقه از یخچال بیرون آورده لبه ژله را از دور و اطراف سینی خیلی با صبر از کیسه جدا میکنید سپس آنرا مثل شیرینی رولتی رول میکنید. باید خیلی آروم که ترک نخوره وقتی رول شد آن را با چاقوی تیز  برش دهید و در ظرف مورد نظرتون بچینید بعد در یخچال گذاشته تا حسابی خودش را بگیره . وهمینطور رنگهای دیگه را هم با بستنی اماده میکنید تا چندین رنگ هم میتونید درست کنید.


گوشفیل

            

طرز تهیه گوشفیل خونگی خوشمزه

(گوشفیل بادوغ )چی دوغ شور و شیرین واقعا یک تجربه شگفت انگیزی که من چند سال پیش با یکی از دوستان در اصفهان به سفره خون معروفی رفتیم واین طعم شور و شیرین راتجربه کردم  وبسیار هم  لذت بردم .شاید در اولین نظر بگید ووی این به دور از ذهنتان باشه اما دوراز تصور هم نیست طعم عالیی داره . پیشنهاد میکنم درست کنید تا طعم شور وشیرین را درکنار هم تجربه کنید 





مواد لازم برای تهیه گوشفیل

  • تخم مرغ 1 عدد
  • شیر نصف فنجان
  • بکینگ پودر 1 قاشق مربا خوری
  • روغن جامد یا کره 2 قاشق غذا خوری
  • ماست 2 قاشق غذا خوری
  • شربت 2 قاشق غذا خوری
  • آرد به مقدار لازم

طرز تهیه خمیر گوشفیل

تخم مرغ وشیر وروغن را مخلوط میکنیم بعد ماست و دوقاشق از شربت پایین که درست کردیم بر میداریم مخلوط موادمان میکنیم بعد بکینگ پودر را اضافه میکنیم ودر آخر آرد را اضافه میکنیم آرد را تا جایی که خمیرمان بدست نچسبید اضافه میکنیم . سپس دوساعت خمیر را استراحت میدهیم .
بعد از دوساعت خمیر را با وردنه باز کرده .



 .

قبل از اینکه خمیر را باز کنید روی میزتان را آد پاشی کنید سپس خمیر را با وردنه به قطر 2 سانتی متر باز کنید و مورب مورب برش دهید و به شکل لوزی برش دهید بعد در روغن  نسبتا داغ انداخته تا پف کند وسرخ شود در این هنگام گاهی هم زیرو میکنیم که همه اطرافش خوب سرخ شود وبعد در شهد انداخته وزود خارج میکنیم تا  شیره زیاد داخلش نشود تاترد باشه بعد در صافی میگذاریم 



نکات کلیدی تهیه گوشفیل

  • آرد را به اندازه ایی به مواد اضافه کنید که خمیر دیگه به دستتان نچسبد
  • در ظرف کوچک برای سرخ کردن گوشتفیل ها استفاده کنید.
  • از داغ بودن روغن مطمئن بشید .بعد لوزی ها را سرخ کنید
  • حتما قبل از آماده کردن خمیر شربت را تهیه کنید که کارتون سخت نشه و اون دوتا قاشق شربت را هم از روی همین شربت بردارید داخل مواد خمیر کنید .
  • حتما بعد از سرخ گوشفیل ها را در صافی ریخته تا شربت اضافیش خارج بشه




مواد لازم شربت مخصوص گوشفیل

  • 2 لیوان شکر
  • 1 لیوان آب
  • وانیل نصف ق چ
  • عرق هل یک ق غ
  • زعفران به میزان لازم من نصف ق چایخوری کمتر استفاده کردم
  • گلاب 1 ق غ
  • آبلیموی تازه یک ق غ
  • مقداری هم ابلیمو در ظرفی ریخته با قلم مو به اطراف ظرف شکر وآب میکشیم که شربت موقع جوشیدن به دیواره های قابلمه شکرک نبنده ............

طرز تهیه شربت


شکر را داخل ظرف میریزیم و آب را اضافه میکنیم
دقت کنید آب وشکر را روی حرارت هم نزنید چون در این صورت شربت از همون اول شکرک میزنه .اول شکر وآب را قاطی کنید بعد که حل شد  روی حرارت قرار میدهیم ودیگه هم نزنید . تا یواش یواش قوام بیاد .
در ضمن  جوشیدن آب و شکر با یک قلمو که با آبلیمو مرطوب کردیم دور اطراف ظرف آب وشکر در حال جوش را تمیز میکنیم وقتی شربت در حدود 8 تا ده دقیقه قوام آمد آبلیموی تازه  هل و گلاب و زعفران را اضافه میکنیم .یکی دو جوش که زد میگذاریم تا کمی خنک بشه  ...

بعد از اینکه شربت کمی خنک شد نباید هم زیاد سرد بشه ولرم باشه گوشفیل های سرخ شده را از ظرف روغن خارج کرده  ودرصافی ریخته سپس در ظرف مورد نظر چیده و در کنار عزیزان با لذت فراوان میل کنید . خیلی خیلی در این شبها ازتون التماس دعا دارم شبهای قدر منو فراموش نکنید. من هم دعا گوی تک تک شما عزیزان هستم ...

التماس دعا 

طرزتهیه رولت گردویی خوشمزه وخوش عطر

 

مواد لازم برای خمیر رولت 


آرد سفید 2/5 پیمانه (لیوان دسته دار)

شکر نصف پیمانه    (نصف لیوان )

ماست سفت  شیرین  نصف پیمانه 

کره نصف پیمانه 

بیکینگ  پودر  2/5 ق چایخوری

تخم مرغ یک عدد 


شکر و تخم مرغ ،کره آب شده  را خوب مخلوط میکنیم  .



اگر ماست شیرین منزل دارید میتوانید در کیسه ریخته تا آب اضافه آن برود یا از بیرون ماست شیرین چکیده خریداری کنید .

سپس ماست را به مخلوط شکر وتخم مرع کره زده شده اضاقه میکنیم .





بعد از مخلوط کردن ماست به مواد بالا حالا آرد وبیکینگ پودر را هم به مواد اضافه کرده و ورز میدهیم تا خمیر بدست نچسبد اگر احیانا خمیر به دستتان چسبید مقداری آرد اضافه کنید .




 اگر همین اندازه هایی که نوشتم را درست بریزید احتیاجی نداره بعد از اینکه خمیر را کمی ورز دادیم به مدت یک ساعت میگذاریم تا خمیر استراحت کند .




                          



بعد از یکساعت روی میز کار خود را مقداری آرد میپاشیم وخمیر را با وردنه به قطر نیم سانتیمتر مستطیل شکل باز میکنیم 




سپس سفیده تخم مرغ   را خوب میزنیم ووسط خمیر  می کشیم .




بعد از مواد میانی که ار قبل آماده کردیم وسط خمیر می پاشیم.






مواد لازم میانی رولت گردویی 


  • گردوی خرد شده  تصف پیمانه 
  • شکر نصف پیمانه
  • دارچین یک ق غذا خوری
  • هل سائیده شده  یک ق مربا خوری
  • سفیده تخم مرغ یک عدد   



رولت را لوله کرده و روی آنرا زرده تخم مرغ میمالیم و مقداری کنجد و سیاهدانه میپاشیم ودر فر به مدت نیم ساعت با درجه 

180درجه سانتی گراد طبخ میکنیم و اگر هم روی رولتمان طلایی نشده بود  گریل را روشن میکنیم  تا طلایی شود .


 وبعد از پختن رولت میگذاریم تا خنک شود بعد برش میزنیم ودر ظرف در بسته نگه داری میکنیم .




.مواد روی رولت 


...زرده تخم مرغ یک عدد 


...کنجد  به مقدار لازم 


...سیاه دانه یک ق چ خوری


رولت خوشمزه وخوش طعم ما آماده است 


مارمالاد زردالو


سلام عزیزان امروز میخوام مارمالاد زردالوی خوشمزه خوش طعم را آموزش بدم . ایشاالله مورد پسندتون قرار بگیره .



مواد لازم برای تهیه مارمالاد زردآلو

  • زردالوی رسیده / 1 کیلو
  • شکر / نیم کیلو
  • آب لیموی تازه / یک عدد
  • پودر ژلاتین / نصف ق چ / اگر ورق ژلاتین یک یا دو عدد

طرز تهیه مارمالاد زردآلو


هسته های زردآلو های رسیده را در بیاورید البته اگر خواستید پوست زردآلو را هم بگیرید. اگر رزدآلو های که استفاده میکنید سبز یا ترش هستند هر چند کیلویی که زردآلو دارید همون قدر شکر اضافه کنید.




نکته جدا شدن پوست میوه ها

میتوانید زردآلوها را درسته در آب جوش قرار دهید وبلا فاصله خارج کرده درآب سرد بی اندازید اینطوری یک شوک حرارتی بهش میدیم خیلی راحت پوستش گرفته میشه
ولی من مارمالادم را با پوست آماده کردم خیلی هم راضیم.
زردالوها را در قابلمه نچسب ریخته سپس شکر را اضافه کنید.درب ظرف را گذاشته تانرم شود بعد  با پشت قاشق آنرا پوره کنید. با حرارت خیلی کم میگذاریم تا حسابی نرم و لطیف بشه و مارمالاد ما قوام بیاد .اگر زردالو کمی سبز وترش هست میتونید یک استکان هنگام پختن اضافه کنید تا حسابی زدالوها پخته شود .وفتی مارمالاد به انتهای پخت رسید.
پودر ژلاتین را در یک کاسه ریخته ومقداری آب بیافزایید سپس روی بخار کتری به روش بن ماری حل میکنیم تا صاف ویک دست بشه. اگه از ورق ژلاتین هم استفاده میکنید دو سه دقیقه در مقداری آب خیس کنید وبا آب لیمو به مارمالاد اضافه میکنیم وهم میزنیم تا خوب حل بشه .
سپس از روی حرارت برداشته واگه دوست داشته باشید میتونید نصف ق چایخوری وانیل شکری به مواد اضافه کنید.
اما من دوست دارم طعم واقعه ایی خود میوه باشه که من اینجا وانیل نریختم.
بعد از اینکه مارمالاد زردالو خنک شد آنها را در شیشه در دار ریخته آماده برای یک صبحانه خوب وسالم با کره نوش جان کنید ....

نکته شکرک نزدن مربا

زردالو را با حرارت زیاد نجوشانید زیرا شکرک میزند.

بعد از خنک شدن در یخچال نگهداری کنید.


زردالو خواص ومضرات داره که اگه بدونیم خوبه


خواص داروئی زردالو


اینکه بوی بد دهان را رفع میکنه .
ورم مفاصل را رفع میکنه .
تب بره / ملین / تصویه کننده خون است.
برای کم خونی مفیده
ضد نرمی استخوان و....

مضرات زردالو

زردآلو بطور کلی دیر هضم ، ثقیل و نفاخ است . اشخاص سالخورده و کودکان باید از زیاد خوردن آن احتراز کنند . همیشه باید زردآلو را قبل از غذا خورد و همراه با آن هسته آنرا نیز تناول نمود زیرا هسته زردآلو ضد نفخ بوده و هضم آنرا آسان می کند.

موفق باشید وسلامت .نزدیک افطار ماراهم دعا کنید التماس دعا.


خورشت بامیه


                      

           


الان فصل بامیه هست فرصت خوبیه که این خورشت خوشمزه را آموزش بدم البته این خورشت در  هر جای از کشورمون به دلخواه  درست میکنند گاهی لپه اضافه میکنند یا بادمجان این سلیقه ایی اما من روش خودمو را که خیلی هم آسون هست براتون می نویسم امیدوارم درست کنید واز خوردنش لذت ببرید .



        




مواد لازم برای تهیه خورشت بامیه

  • بامیه ریز یک کیلو
  • گوشت خورشتی ٣٠٠ گرم گوسفند یا گوساله فرقی نمیکنه
  • پیاز  یک عدد
  • سه حبه سیر
  • آب گوجه فرنگی یک ونیم لیوان
  • رب یک قاشق
  • آبلیموی تازه نصف استکان
  • نمک و فلفل بمقدار لازم

طرز تهیه خورشت بامیه


پیاز را نگینی خرد میکنیم در قابلمه ریخته با یک قاشق روغن سرخ میکنیم. وقتی پیاز کمی طلایی شد، گوشت را اضافه میکنیم.  بعد از اینکه گوشت را کمی تفت دادیم سیر خرد شده را اضافه میکنیم. یک قاشق مربا خوری زردچوبه و رب را هم به مواد اضافه کرده و آب رو هم بمقدار کافی برای پخت گوشت میریزیم و میذاریم تا حدود یک ساعت و نیم بپزد. بستگی به پخت گوشت داره.



 گوشت که تقریبا نمیه پخته بامیه های سرخ کرده را داخل گوشت ریخته و آب گوجه را هم اضافه میکنیم  نمک ،آبلیموی تازه را هم میافزاییم یک کوچلو هم می زنیم ودرب خورشت را میگذاریم تا خورشت جا بی افته فقط مراقب باشید .هم زدن زیاد کم آب بودن خورشت وشعله زیاد گاز باعث له شدن واز ریخت افتادن خورشت میشه .باید دقت کنید که آب خورشت اندازه باشه که هی آب نریزید .نیم ساعت هم کافیست برای بامیه ها که بپزه البته اگه بامیه های کوچک و خوبی باشه . وقتی خورشت جا افتاد آنرا با پلوی خوشمزه ایرانی نوش جان کنید .

اد




نکات کلیدی وا نرفتن بامیه ها و خورشت بامیه

  • هم زدن زیاد میتونه باعث وا رفتن بامیه ها بشه. پس زیاد هم نزنید.
  • کم بودن آب خورشت و هی آب اضافه کردن باعث از ریخت و قیافه افتادن خورشت میشه.
  • زیاد بودن شعله گاز هم میتونه در وا رفتن بامیه ها تاثیر داشته باشه.
  • نباید ته بامیه را زیاد گرفت چون باعث له شدن ولیز شدن خورشت میشه .

کاچی سنتی خوشمزه


       


                   


سلام دوستان میخوام اگه خدا یاری کنه تمام آشپزی های خودمو با تمام نکات آموزنده برای دوستان  به نمایش بگذارم البته آشپز حرفه ایی نیستم اما بخاطر علاقه زیادی که به آشپزی داشتم از سن 7 یا 8 سالگی با تشویق مادر بزرگم از طرف پدری از همون کوچکی  شروع کردم کنار مادر بزرگم آشپزی کردن واز این کار بسیار هم لذت میبردم خدا بیامرزه مامان بزرگ جونم را

 . انشاالله همنشین خانم فاطمه زهرا (ص ) باشد روحش شاد ویادش همیشه گرامی باد ...


امروز میخوام طرز تهیه کاچی سنتی که یکی از اصیل ترین دسر های ایرانی  هست را آموزش بدم . کاچی را به روشهای مختلفی در کشورمون  درست میکنند  هر کس به سلیقه خودش . من این کاچی را خیلی دوست دارم هم ساده است هم سریع اماده میشه .


         مواد لازم 


برای سرو ٥ عدد بستنی خوری 

  • آرد برنج ٥ ق سوپخوری پر
  • شکر یک لیوان پر باز بستگی به خودتون داره و میزان آرد برنجی که مصرف میکنید.
  • کره ١٠٠ گرم
  • گلاب ٢ ق
  • عرق هل ٢
  • زعفران به مقدار لازم که من اینجا از پودر آن نصف ق چ خوری استفاده کردم.


  • طرز تهیه کاچی


اول کره را درون قابلمه می ریزیم بعد آرد برنج را کمی تفت میدهیم تا طلایی شود. سپس دو تا سه لیوان آب داخل مواد میریزیم و هم میزنیم. نباید از هم زدن دست بردارید وگرنه موادتان گلوله می شود.

در همین حال شکر و  عرق هل و گلاب زعفران را هم مخلوط میکنیم تا وقتی که کاچی مون نرم ویکدست بشه وقتی مانند فرنی شد زیر شعله را خاموش میکنیم و در ظرف میکشیم. نوش جان

طرز تهیه حلوا با اموزش مرحله ایی




حلوا یکی از پرطرفدارترین دسرهای سنتی ایرانی است که بیشتر برای نذریها ومجالس ترحیم مورد  استفاده است اما از اونجایی که این دسر خوشمزه طرفدار زیاد داره و هروقت دوست داشته باشیم می تونیم درست کنیم و نوش جان کنید .طرز تهیه حلوا ها متفاوته مثلا حلوای هویج که  بدون آرد  تهیه میشه یا حلوا شکری هر جای  وطن عزیزمون  به یک نام و رنگ مختلف درست میشه که همشون خوشمزه وخوش طعم هست .امروز هم این حلوایی که من درست میکنم را که تجربه اش را از مادر پدری عزیزم که بهش میگفتیم ننه آقا یاد گرفتم روحش شاد ویادش همیشه برایم گرامی باد .



اول یک ظرف تقریبا دو سه برابر موادمون بر میداریم تا وقتی شربت زعفران را بهش اضافه میکنیم دور واطراف گاز را کثیف نکنه در ضمن بخارش دستتان را نسوزونه.
بعد دو لیوان روغن جامد را درون قابلمه ریخته شعله گاز را کم کنید. آرد سنگک را هم دو بار الک میکنیم تا حسابی حلوای پوک و نرم و لطیفی داشته باشیم. بعداز الک کردن آرد، آنرا به روغن جامد که در حال آب شدن هست اضافه میکنیم.


شعله گاز را کمی زیادتر میکنیم و مداوم هم می زنیم تا آرد نسوزه. خیلی مهمه که آرد خوب سرخ بشه نکه بسوزه.










 


مواد لازم :














در حین سرخ شدن آرد یک قابلمه برداشته شکر و آب را حل کرده ومیگذاریم یکی دو جوش بزند تا شکر درون آب خوب حل بشه نه قوام بیاد بعد از حل شدن شکر در آب زعفران را اضافه میکنیم و شعله گاز را خاموش میکنیم تابرای مرحله بعدی آماده باشه






بعد از اینکه خوب آرد تفت خورد بوی خوشش بلند شد با یک قاشق از آرد سزخ شده بر میداریم در یک نعلبکی دو ق شربت میریزیم تا ببینیم رنگ دلخواهمون شده یا نه وقتی مناسب بود .آب شکر حل شده با زعفران را یکباره درون قابلمه آرد وروغن اضافه میکنیم اینجا خیلی مهمه که مراقب بخار باشی اگرنا واردی حتما قابلمه آرد و روغن را کناری بگذار تا خوب بهش مسلط باشی که مبادا دست وصورت خودتو بسوزنی وقتی شربت را اضافه کردید  ظرف راروی گاز گذاشته تا آرد گلوله نشه هم میزنیم تا خودش را بگیره بعد گلاب ، کره ،وروغن مایع ،را اضافه میکنیم تا وقتی که حلوا دیگر به ظرف نچسبه .


 






وقتی کاملا آب حلوا کشیده شد وکمی به روغن افتاد و دیگه به قابلمه نچسبید، زیر گاز را خاموش می کنیم و آنرا داغ داغ در ظرف میکشیم. آماده برای تزئین است.
















  • حتما پیش خودتون میگید چرا هم روغن جامد هم کره هم و هم مایع؟  روغن جامد لادن طلایی ساده را برای خوب سرخ شدن آرد وپوک شدنش. کره بخاطر خوش طعم بودنش و روغن مایع برای براق شدن حلوا استفاده می کنیم.
  • نکته دیگه اینکه موقع سرخ شدن آرد در روغن مراقب باشیم که آرد نسوزه و فقط تفت بخوره.
  • برای تهیه شهد هم لازم نیست که شربت حتما قوام بیاد و تنها شکر در آب حل بشه کافیه.
  • اگر آرد رو کمی کمتر سرخ کنید و زعفران رو کمی بیشتر کنید رنگ روشن تری میگیره.
  • این حلوا را من از مادر بزرگم یاد گرفتم فقط من اینجا مقدار کره را کم گفتم من خودم بیشتر می ریزم حلوا خوشمزه تر میشه بازم این سلیقه ایی هست.