آشپزی های من

آشپزی های من

کلبه آشپزی
آشپزی های من

آشپزی های من

کلبه آشپزی

طرز تهیه عدس پلو با گوشت و کشمش و خرما


  


مواد لازم 


عدس  2 پیمانه پلوپز 

برنج 3 پیمانه  پلوپز 

پیاز دوعدد  ریز شده وسرخ شده 

گوشت چرخ کرده 250  گرم

کشمش به میزان لازم  که من یک پیمانه درست کردم .

کره به مفدار لازم 


برنج را شسته با مقداری نمک  وآب خیس میکنیم 

عدس را هم پاک کرده وشسته ومیگذاریم خوب بپزد بعد ازاینکه عدس خوب پخت آنها را در آبکش ریخته و کناری میگذاریم


پیاز هارا ریز خرد میکنیم وبا مقداری روغن سرخ میکنم همینکه پیازها سبک شد  .گوشت چرخ کرده را هم به پیاز اضافه میکنیم تا گوشت هم خوب سرخ بشه نه اینکه بسوزه .

بعد از خیساندن برنج که مدت آن یک تا دوساعت است یک قابلمه را آب کرده وروی شعله گاز گذاشته تا بجوش بیاد وقتی آب جوشید برنج خیس کرده را آب اضافی اش را دور ریخته وبرنج را در آبجوش ریخته تا برنج خوب مغز پخت بشه وقتی موقع آبکش کردن برنج شد عدس پخته اب گرفته را به برنج اضافه کرده یک هم بزنید وبرنج وعدس را آبکش کنید  .



3/4 لیوان آب و 3ق غ خوری  روغن در قابلمه ریخته نصف از آب روغن بجوش آمده را در کاسه ماست خوری ریخته برای روی برنج نصفی را هم در ته ظرف سپس برنج وعدس آبکش شده را درون قابلمه ریخته وبعد آب روغن را روی برنج ریخته ودرب ظرف رابسته تا بخار پلو بالا بیاید سپس دمکنی بگذارید وزیر برنج را کم  کنیدبه مدت 20 تا 30 دقیقه بعد از بخار دادن پلو میگذاریم پلو وعدس دم بکشه .



در ظرفی مقداری کره آب میکنیم کشمش های شسته شده وآب گرفته شده را درون کره کمی تفت میدهیم ومیگذاریم کنار 

در صورت تمایل اگر دوست داشتید چند تا هم خرما هسته گرفته را هم بغل کشمش ها تفت داده وکنار میگذاریم .




بعد از دم کشیدن برنج  اگر گوشت وپیاز سرخ شده مان سرد شده بود گرم میکنیم وقتی برنج را کشیدیم روی پلو عدس تزئین میکنیم مقداری هم پلو وزعفران حل میکنیم وبه سلیقه خودتان از زعفران و گوشت وپیاز و کشمش وخرما تزئین کنید وبا سالاد کاهو یا شیرازی نوش جان کنید .