آشپزی های من

آشپزی های من

کلبه آشپزی
آشپزی های من

آشپزی های من

کلبه آشپزی

کیک فنجونی با سس شکلاتی

این کیک بسیار لطیف وخوشمزه ودر عین حال تر و تازه وداغ میتونید سرو کنید . تا مهمونها سر گرم صحبت هستند شما هم میتونید یک کیک بی نظیر براشون آماده کنید وبا یک چای داغ در عصر پاییزیه  زیبا نوش جان کنید . پس با هم دیگه میریم که این کیک را بپزیم . 


مواد لازم برای 6 نفر 



آرد :8 ق غذا خوری 


شکر  :8 ق غذا خوری 


روغن  :6 ق غذا خوری 


کاکائو : 4 قاشق غذا خوری 


بیکینگ پودر : 1 قاشق غذا خوری 


شیر : 10 قاشق غذا خوری 


تخم مرغ  : 2عدد 

  

وانیل یک دوم قاشق چایخوری


طرز تهیه ......



از ابتدا  آرد بیکینگ پودر .پودر کاکائو و وانیل را با هم مخلوط کرده و 3 بار الک کنیم .کنار میگذاریم .

بعد تخم مرغ وشکر را مخلوط کرده کمی هم میزنیم سپس به مواد بالا اضافه میکنیم و بعد شیر و روغن را اضافه میکنیم تا خوب مخلوط شوند . سپس داخل  فنجانها را خوب چرب کنید واز مواد آماده شده تا نصف فنجان بریزید . 

از قالبهای روحی بلند که مانند لیوان هستند ته گرد کوچک ودهان بازی داره هم میتوانید استفاده کنید اما فنجونهای چینی  تک نفری و شیکتر هستند .خب حالا فنجانها را در کف قابلمه قرار داده واز گوشه ظرف آروم طوری که داخل فنجونها اب نرود تا نصف فنجونها آب بریزید وروی شعله متوسط با درب باز بگذارید تا بجوش بیایید وقتی آب جوش آمد درب قابلمه را یک دم کنی گذاشته وحرارت گاز را کم میکنیم ومیگذاریم تا 15 الی بیست دقیقه میگذاریم تا پخته شود بعد از 15 دقیقه گاز را خاموش کرده وبه مدت ده دقیقه میگذاریم همنطوری با دم کنی ودرب بسته بماند بعد از 10 دقیقه درب قابلمه را برداشته  هم میتوانید با همان فنجانها سروکنید هم میتونید با  چاقو دور تادور  کیک را از قالب جدا کنید و داخل بشقاب  دمر کنید قبل از دمر کردن میتونید اگر مایل باشید وسط کیک را با یک قاشق خیلی کوچک خالی گنید سپس داخل آنرا از سس داغ شکلاتی  پر کرده و با یک چای داغ  یا قهوه خوشمزه نوش جان کنید 


طرز تهیه شکلات داغ 


شیر پرچرب یک لیوان 


کاکائو مرغوب سه چهار  قاشق پر 


عسل یک یا دو قاشق پر  بستگی به شیرینیش داره هر چقدر دوست داشته باشید 


شیر وعسل کاکائو را حل کنید وروی حرارت گذاشته مدام هم بزنید تا حسابی غلیظ شود سپس داخل کیک ریخته ونوش جان کنید  ....