آشپزی های من

آشپزی های من

کلبه آشپزی
آشپزی های من

آشپزی های من

کلبه آشپزی

شامی ترد با لوبیا چشم بلبلی


  


مواد لازم :


لوبیا چشم بلبلی یک پ پلوپز 

سیب زمینی یک عدد درشت 

پیاز یک عدد متوسط 

ارد نخودچی نصف پ پلوپز

پودر زیره یک ق چایخوری 

پودر گشنیز یک ق چایخوری در صورت تمایل بیشتر هم شد اشکالی نداره 

نمک وفلفل زردچوبه بمقدار لازم 

جعفری خرد شده دوقاشق 

کنجد به میزان لازم 


طرز تهیه :


لوبیا ها رو از قبل اگر خواستید خیس بدهید. بعد هم با مقداری آب بپزید. مقدار آبش بهتره طوری باشه که بعد از پخت لوبیا تنگ آب شده باشه و احتیاجی به دور ریختن آب اضافیش نداشته باشید. اینطوری خواصش هم حفظ میشه. بعد از اینکه پخت داغ داغ  در غذاساز یا چرخ گوشت ریخته تا لوبیاچشم بلبلی نرم ولطیف باشه .


سیب زمینی رو با رنده ریز و پیاز رو با رنده درشت رنده میکنیم. چون در موادمون آرد نخودچی داریم احتیاجی نیست که آب پیاز رو بگیریم.

حالا جعفری خرد شده، پیاز و سیب زمینی دوحبه سیر رنده شده و لوبیای پخته شده و چرخ شده و آرد نخودچی و ادویه ها رو باهم خوب مخلوط میکنیم و ورز میدیم.  از موادمون به اندازه نارنگی کوچیک برمیداریم و کف دست پهن میکنیم. وسطش هم با انگشت یک سوراخ میکنیم یا هر مدل که دوست دارید شکل دهید  و در روغن سرخ کنید.
با حرارت متوسط که  نسوزه تا خوب طلایی شوند سرخ میکنیم . 


برای سسش هم من دوتا لیمو ترش و مقداری نمک و فلفل قرمز قرمز بمیزان لازم و سه قاشق رب و یک قاشق روغن کنجد رو در ماکروفر (یا روی گاز) حرارت دادم تا جوش اومد برش داشتم و با شامی لوبیای چشم بلبلی سرو کردم. طعم خیلی خوبی داره . نوش جونتون


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد